JoKoTai ry

JoKoTai on Helsingissä toimiva, vuonna 1996 perustettu englantilaista jujutsua harjoittava seura. Seuran perustaja ja pääopettaja on Kalevi Leitola (7. dan). Pääopettajan lisäksi opettajana toimivat Andre Tiirakari (2. dan) sekä Mika Halonen (2. dan). JoKoTai on Suomen Jujutsuliiton jäsenseura.

JoKoTain perustaja Kalevi Leitola on toiminut jujutsun parissa lähes 40 vuotta. Aluksi opiskelu ja ohjaaminen tapahtui Reserviupserien Sissikerhossa, missä toiminta jiujitsu-nimisenä alkoi jo vuonna 1959.

JoKoTain toiminta-ajatus on tarjota jujutsukoulutusta, ja siinä ohessa itsepuolustustaitoja kaikille; ikään, sukupuoleen, painoon, kokoon ja liikunnallisuuteen katsomatta. Harjoittelu ja oppiminen toimii sen mukaan mitä ihminen on. Näyttävät suoritukset kuuluvat näytöksiin - niitäkin tarvitaan - mutta itsepuolustus kuuluu arkielämään. Kaikilla ihmisillä on oikeus ja mahdollisuus oppia puolustamaan itseään. Ryhtymällä opiskelemaan ´fyysistä´ itsepuolustusta henkinenkin kantti kasvaa. Se on itsestä kiinni!

Yrityksille ja yhteisöille JoKoTai räätälöi mielellään sekä henkistä että fyysistä itsepuolustusta sisältäviä kursseja.

Siluetti 1

"Antaa anteeksi
katumattomalle on sama
kuin piirtää kuvioita veteen"