Harjoittelu

Jujutsun harjoittelu on tyypillistä kamppailulajien harjoittelua. Harjoitusten aluksi tehdään lämmittelyvoimistelua ja venyttelyä, samoin venytellään harjoituskerran päätteeksi.

Jujutsuun kuuluu lyöntejä, potkuja, lukkoja, sidontoja, heittoja jne. Näitä harjoitellaan sekä tekniikoihin liittyvinä, mutta myös erillisinä harjoitteina.

Harjoitteluun kuuluu olennaisena osana chi-kung -hengitysharjoituksia, viisi tiibetiläistä riittiä -harjoitteet, katoja (muodolliset tekniikat) ja oppimiskinesiologiaa. Määrättyinä iltoina on otteluharjoituksia - randoria ja nyrkkeilyä - vain harjoitteena. Salimestaruuksista ei otella!

Kaikki harjoittelu tapahtuu harjoittelijoiden fyysisten ominaisuuksien ja omaksuttujen taitojen pohjalta. Jokaiselle annetaan aikaa oppia. JoKoTain salilla jokainen saa tuntea oppimisen ja kehittymisen iloa sekä tuntea olevansa niin hyvä kuin mahdollista.

Siluetti 3

"Ystävän kera
ei mikään tie ole pitkä"

japanilaista viisautta